Tussen 13 en 27 oktober 2022 is een contentonderzoek uitgevoerd onder VSR leden, om te achterhalen op welke manier en over welke onderwerpen zij het liefst geïnformeerd willen worden.
Daarop heeft 20% van de VSR-leden de vragenlijst ingevuld, waarvan het merendeel (40%) is ingevuld door bedrijven uit de ledengroep “Adviseurs”, gevolgd door de “Schoonmaakbedrijven“ met 32%.
De respondenten hebben met name interesse in de onderwerpen “Kwaliteitszorg”, “Schoonmaaktechniek” en “Mens en (schoonmaak)markt”. Daarnaast willen deze VSR-leden worden geïnformeerd over (o.m.): innovaties, ergonomie, robotisering, veiligheid en duurzaamheid. Nagenoeg alle respondenten (92%) worden het liefst geïnformeerd via de VSR nieuwsbrief, gevolgd door e-mail (53%) en de website (53%).
Respondenten delen vooral iets van VSR als het nieuwswaarde heeft (75%). 18% laat via deze weg zien dat ze lid zijn van VSR. 21% laat weten regelmatig aan een VSR bijeenkomst deel te nemen.
Het merendeel van de respondenten (71%) gaf aan vanwege het VSR-Kwaliteitsmeetsysteem (VSR-KMS) lid te zijn van VSR, gevolgd door onderzoek naar schoonmaaktechniek (61%).
Bron: VSR